Метод ABA затверджено службою охорони здоров'я США та американською асоціацією психологів. Він пройшов необхідне наукове тестування, яке підтверджує практичність, якість та ефективність програми. Даний метод використовується у корекційній педагогіці для вирішення завдань, пов'язаних з особливостями у навчанні та поведінці. АВА-терапію використовують для роботи з дітьми та дорослими, у яких спостерігаються особливості у сприйнятті та засвоєнні інформації, розвитку мови та пам'яті.
Так як мета АВА - практична (прикладна), а це формування соціально-прийнятної поведінки для життя в соціумі (замість крику спокійно просити або чекати, дивитися в очі при спілкуванні) з обов'язковим узагальненням всіх навчених навичок для досягнення максимальної самостійності людини (наприклад, ходити в туалет не тільки вдома, а й у інших місцях).
Власне, те, що мінятимемо:
• Вчити їсти ложкою, а не руками
• Знімати штани в туалеті, а не в коридорі
• Чекати у черзі
• Вміти повідомляти Так/Ні
• Вміти просити, що хочеться або відмовлятися від того, чого не хочеться
• Вчити самостійно чистити зуби, купатися, перевдягатися.
• Вчити допомагати по дому тощо.
ЩО ОЗНАЧАЄ ПРИКЛАДНИЙ?
ЩО ОЗНАЧАЄ ПОВЕДІНКА?
ЩО ОЗНАЧАЄ АНАЛІЗ?
Наприклад, можна давати улюблену іграшку дитині тільки після того, як дитина перестане кричати і спокійно скаже: "Дай".
І цієї стратегії слід дотримуватися в усіх ситуаціях (вдома, на заняттях,
на вулиці, в гостях).
Стратегії зміни поведінки багато,
але щоб вибрати працюючу для
конкретної дитини, потрібно провести конкретне індивідуальне спостереження,
тестування та аналіз.
Протокол нашої роботи
Консультація
Перша зустріч відбувається у форматі консультації. Спеціаліст знайомиться з дитиною, уточнює запит батьків, визначає необхідність ABA-терапії, обговорюється можливий корекційний маршрут.
Діагностика
Якщо батьки були раніше на консультаціях і знають, що дитині потрібна саме ABA, перша зустріч може бути одразу діагностичною. Діагностика включає від 3 до 5 відвідувань, на яких фахівець визначатиме початкові навички дитини за допомогою ABA-тестування. Вибір цілей для навчання ґрунтується не лише на оцінці тих навичок, які цій дитині необхідно набути, а й на співвідношенні з рівнем розвитку, який дитина має досягти, а також з можливостями та потребами навколишнього середовища, і в першу чергу – батьків. Цей етап є обов'язковим для проходження, тому що на нього спирається наступний.
ABA-програма
Ключ до професійної корекції РАС (розладу аутичного спектра). Програма ABA - це набір вправ у розрізі навичок, які необхідно формувати конкретній дитині. Цілі визначаються з урахуванням потреб і можливостей сім'ї та навколишнього середовища. Програма формується індивідуально для кожної дитини та ґрунтується на результатах діагностики. Програма є динамічним продуктом і в міру реалізації її цілей спеціаліст вносить корективи (знімає, додає нові завдання). Почати заняття без складеної програми в нашому центрі неможливо, тому що ми суворо дотримуємося ABA-протоколу і тільки так можна досягти кращого результату, не нашкодивши дитині.
Заняття
Після діагностики і складеної ABA-програми йде корекція (досягнення поставлених цілей, прописаних у програмі). Заняття включають роботу з дитиною і батьками. Однією з головних цілей спеціаліста є навчання батьків коректної стратегії взаємодії з дитиною. Тому що саме батьки контактують з дитиною більшу частину часу і це має великий вплив на її поведінку. Мінімальна кількість занять, що рекомендується: від 2 разів на тиждень.
Записатися на консультацію
Залиште свій номер телефону і наш менеджер зв’яжеться з вами найближчим часом